Hatályos: 2024. március 1-től
Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) a www.eventagency.hu weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások igénybevételére vonatkozó jogokat és kötelezettségeket szabályozza a Felhasználók számára. Az ÁSZF minden olyan szerződéses ügyletre kiterjed, amely a weboldalon keresztül jön létre (továbbiakban: „Szerződés”). A Szolgáltató (továbbiakban: „Szolgáltató”) és a Felhasználó (továbbiakban: „Felhasználó”) közötti Szerződés tartalmát a jelen Általános Szerződési Feltételek, valamint a weboldalon elérhető további információk határozzák meg, figyelembe véve a kötelező jogszabályi rendelkezéseket. A Felhasználó a weboldal használatával, beleértve a böngészést is, elfogadja és tudomásul veszi a jelen ÁSZF tartalmát.
1.1. A Weboldal üzemeltetőjének (továbbiakban: Szolgáltató) adatai
Jogi személynév: DRM Hungary kft
Székhely: 1174 Budapest, Kvasz András u 14.
Elektronikus levelezési cím: info@eventagency.hu
Képviselő neve: Huszin József
Cégjegyzékszáma:
Adószám: Adószám: 24221540-2-42
Közösségi adószám: HU24221540
Számlavezető pénzintézet:
Számlaszám:
Tárhely-szolgáltató adatai:
Adatkezelési tájékoztató: Ide beilleszteni a linket, ahol elérhető a honlapon az adatkezelési tájékoztató
1.2. Segítségnyújtás
Szolgáltató ügyfélszolgálata a megrendelés során felmerülő technikai információkat és a szolgáltatás megrendelésével kapcsolatos, valamint a fizetéssel kapcsolatos kérdéseket illetően készséggel áll a Felhasználók rendelkezésére az alábbi elérhetőségen
E-mail cím: info@eventagency.hu
Telefonszám: +36 70 703 7788
Amennyiben a Felhasználó belép a Szolgáltató által üzemeltetett Weboldalra, megismeri annak tartalmát, a jelen ÁSZF tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megismerésére. A feltételek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Felhasználó között. Az ÁSZF rendelkezéseit a Szolgáltató jogosult megváltoztatni, módosítani. A módosítás a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig visszaigazolt szolgáltatásokat és megrendeléseket nem érintik.
2.1. A Szolgáltatás célja
Szolgáltató rendezvényszervezést és esküvőszervezői tevékenységet végez, valamint esküvői kellékek kölcsönzését. Az online tanácsadás célja, hogy személyre szabottan, a szakma szabályainak megfelelően magas színvonalon biztosítsa az esküvői események és rendezvények lebonyolítását azzal, hogy a legjobb szakmai tudása szerint, magas színvonalon többek között szolgáltatókat, kereskedelmi egységeket ajánl, azaz közvetítői tevékenységet is végez. A Szolgáltató tanácsadói feladatot is ellát. A Szolgáltató a szolgáltatása során figyelembe veszi és feladatának tartja, hogy a fejlődő technológiát alkalmazza, naprakész, precíz információkkal rendelkezzen.
2.1. A Szolgáltató a következő szolgáltatásokat nyújtja
2.2. Felhasználási feltételek
Felhasználó a jelen ÁSZF elfogadásával jogosult a honlapon elérhető tartalmak és az online szolgáltatás (szolgáltatás/megrendelés) használatára. Az ÁSZF elfogadásával szerződés jön létre a Szolgáltató és Felhasználó között, az ÁSZF a szerződés részét képezi.
A szolgáltatás weboldalon keresztül történő megrendelése távollévők között kötött szerződésnek minősül, tehát: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Az ÁSZF írásba foglalt magyar nyelvű szerződésnek minősül. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint annak értelmezésére a magyar jog az irányadó.
2.2.1 Természetes személy
Felhasználó lehet minden cselekvőképes természetes személy. Korlátozottan cselekvőképes (14. életévét betöltött) kiskorú Felhasználó esetén a szolgáltatás igénybevételéhez a törvényes képviselőjének hozzájárulása szükséges. Abban az esetben, ha a Felhasználó nyilatkozata – és az általa a honlapon keresztül megadott valótlan életkor – ellenére a valóságban mégsem töltötte be a 18. életévét, a Szolgáltató felelősséget nem vállal. Cselekvőképtelen személy (14. év alatti) a Szolgáltatást nem veheti igénybe.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet a természetes személyek szolgáltatásának igénybevételekor alkalmazandó. Amennyiben tehát természetes személy és Szolgálató között jön létre a Szerződés, úgy a természetes személy fogyasztónak minősül, és a szolgáltatás igénybevétele (vagyis a Megrendelése) esetén megilleti a természetes személyt a Kormányrendeletben foglalt indokolás nélküli elállás/felmondás joga.
Felhasználó a honlap látogatásával tudomásul veszi, hogy a honlapon található tartalmak, cikkek, blogbejegyzések tájékoztató jellegűek, minden esetben egyénre szabott szolgáltatást vesz igénybe. A honlapon keresztül történő szolgáltatás igénybevétele feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és felhasználási feltételeinek, korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és az esetlegesen felmerülő hibákra.
Szolgáltatót nem terheli tehát felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, amely akadályozza a honlap működését.
A szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által megadott személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak az irányadók. A Szolgáltatással összefüggő adatkezelésre a Felhasználó önkéntes hozzájárulásával és beleegyezésével kerül sor. A honlapon keresztül történő szolgáltatás igénybevétele (kapcsolatfelvétel, időpontegyeztetés, Megrendelés) során az Adatkezelési tájékoztató aktív elfogadása, azaz a jelölőnégyzet kipipálása kifejezett hozzájárulásnak minősül.
2.3. A Szolgáltatás díja
A Szolgálatás díja forintban (HUF pénznemben) fizetendő bruttó ár, amely a Szolgáltató által kerül meghatározásra. A Szolgáltató által kínált szolgáltatások ára https://eventagency.hu oldalon érhető el. A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, hogy a vállalkozás ÁFA köteles, így az általa kiállított számla ÁFA-t is tartalmaz.
A Honlapon igénybe vett szolgáltatás árának változtatási jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy mindig az aktuálisan érvényes ár az irányadó, az esetleges módosítás csak a Szolgáltató honlapján való megjelenéssel együtt lép hatályba. Az ár esetleges módosítása a már megrendelt szolgáltatás árát nem befolyásolja, így az átutalással történő kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő (díjbekérő/végszámla) kiküldése és a szolgáltatás igénybevétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén a Szolgáltatónak nem áll módjában pénzt visszatéríteni.
A fizetési mód banki utalással, kártyával vagy készpénzben lehetséges.
Esküvői szolgáltatás vagy rendezvények szervezése esetén a szolgáltatás díja, a fizetési mód és a fizetési határidő minden esetben részletesen az egyedi szerződésben kerül meghatározásra.
2.4. Felelősség
Felhasználó a Weboldalt kizárólag saját felelősségére és kockázatára használja, és tudomásul veszi, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért, a szándékosan, súlyos gondatlansággal vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Weboldal használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, tudomásul veszi és elfogadja, hogy jogellenes tevékenysége esetében a Szolgáltató együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése érdekében.
Felhasználó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Weboldal használata során köteles a nemzeti jogszabály rendelkezéseit is figyelembe venni. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának jogi szabályozása szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli felelősség.
Amennyiben Felhasználó a Weboldalban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul bejelenteni a Szolgáltatónak az info@eventagency.hu e-mail címen. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a bejelentést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megsértése esetén bármikor kezdeményezheti a Felhasználó megrendelésének törlését az alábbi esetekben:
Szolgáltató és Felhasználó között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött Szerződés megszűnik, ha Szolgáltató – az ÁSZF rendelkezéseinek súlyos megsértése miatt, egyéb indokolt esetben vagy Felhasználó kezdeményezésére – törli a Felhasználót.
2.5. Szerzői jogok
A Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a weboldal egésze, annak grafikus elemei, szövege, tartalma, technikai megoldásai és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog alatt állnak. A Szolgáltató a szerzői jog jogosultja vagy feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek között valamennyi grafikát és egyéb elérhető anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötleteket és megvalósítást).
A Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása kizárólag magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével jogszerű és lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a Felhasználó nem jogosult a Weboldalon szereplő bármely kereskedelmi név vagy védjegy bármilyen jellegű használatára, hasznosítására. Ezek kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye alapján lehetségesek.
Amennyiben tehát a Felhasználó jogsértő magatartást tanúsít, úgy a Szolgáltató jogosult – a Felhasználó előzetes értesítését követően – a szükséges jogi lépéseket megtenni és a Felhasználót a szolgáltatás igénybevételéből kizárni, mellyel összefüggésben a Szolgáltatót kártérítési kötelezettség nem terheli.
3.1. Érdeklődés a Szolgáltatás iránt online felületen (Űrlapon)
A Weboldal tartalmának nagy része elérhető minden Felhasználó számára, regisztrálni nem szükséges. Egyes szolgáltatások igénybevételekor személyes adatok megadása, a hatályban lévő ÁSZF elfogadása és az Adatkezelési Tájékoztató megismerése és aktív elfogadása (jelölőnégyzet) szükséges.
3.1.1 Érdeklődés a Szolgáltatás iránt Űrlapon keresztül, itt: https://eventagency.hu/kapcsolat/
3.1.2 Érdeklődés a Szolgáltatás iránt e-mailen keresztül
3.2. Adatok megváltozásának bejelentése, naprakészen tartása
Felhasználónak a megrendelés elküldéséig lehetősége van az adatait megváltoztatni, illetve a megrendelt szolgáltatást módosítani. A megrendelést követően az adatbeviteli hibák, adatváltozások, illetve a megrendelt szolgáltatás megváltoztatását az info@eventagency.hu e-mail címen kérheti haladéktalanul, de legkésőbb 3 (három) napon belül. Felhasználó tudomásul veszi, hogy a hibás adatbevitelből vagy pontatlanul megadott adatokból, vagy késedelmesen közölt megváltozott adatok miatt az ebből eredő minden kár és költség őt terheli. Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja.
Felhasználó kizárólag saját adatait adhatja meg a megrendelés során Amennyiben Felhasználó harmadik személy adatait használja fel, az ebből eredő károkért kizárólag Felhasználót terheli felelősség. Lásd jelen ÁSZF 2.4 pont.
4.1. Szolgáltatás igénybevétele, kapcsolatfelvétel
Felhasználó a Weboldalon a szolgáltatások menüpont alatt főbb szolgáltatások közül választhat, mely szolgáltatások árai minden esetben egyedi kalkuláció szerint történik.
A Szolgáltatás részletei a Weboldalon megismerhetők. A „Visszahívást kérek gomb” megnyomásával és az adatok megadásával, valamint az ÁSZF és Adatkezelési tájékoztató aktív kipipálásával (jelölőnégyzet) személyes vagy online találkozó kezdeményezhető.
Szolgáltatás kiválasztása > „Visszahívást kérek” > Űrlap kitöltése > Adatkezelés > Személyes vagy online találkozó kezdeményezése – > Kapcsolatfelvétel (személyes/online) > Személyes találkozó/Online
Tanácsadás
A Felhasználó a „Visszahívást kérek” elküldése előtt módosíthatja az adatait. Amennyiben a megrendelést követően változik bármely adata, úgy azt haladéktalanul köteles jelezni a jelen ÁSZF 3.3 pontjában foglaltak szerint az info@eventagency.hu e-mail címre.
4.2. Időpontfoglalás tanácsadásra
Időpontfoglalásra a tanácsadási díjról kiállított számla megfizetését követően van lehetőség. Az időpontfoglalás űrlapon vagy az info@eventagency.hu címen vagy telefonon keresztül történik. A foglalt időpontról megerősítő e-mail érkezik a foglalást követő 24 órán belül a Szolgáltatótól.
Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, mint természetes személy fogyasztót, hogy főszabály szerint a szerződés megkötésének napjától, vagyis a Megrendelés visszaigazolásától számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog, illetve indokolás nélküli felmondási jog illeti meg, azaz a megrendelt szolgáltatásától indokolás nélkül 14 napon belül elállhat vagy azt indokolás nélkül felmondhatja a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján.
Abban az esetben, ha a Felhasználó kifejezett beleegyezésével a Szolgáltató a szolgáltatást (tanácsadást) a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével ennél az időpontnál korábban kezdte meg, vagyis a szolgáltatásra a fenti 14 napon belül foglalt időpontot és a tanácsadás megtörtént a szolgáltatás teljesítését követően a Felhasználó a felmondási jogát elveszíti, azaz nem élhet a fogyasztókat megillető 14 napon belüli indokolás nélküli elállási, illetve felmondási jogával.
A Felhasználó, mint fogyasztó tudomásul veszi, hogy ezesetben a szolgálatás egészének teljesítését követően fenti elállási, felmondási jogát elveszíti a Korm.r. 29. § (1) bek. a) pontja alapján.
Kizárólag a Díj előre megfizetése (jóváírása) és Szolgáltató általi visszaigazolást (automatikus válaszlevél) követően van lehetőség időpontfoglalásra.
Minden esetben a Szolgáltató e-mailen visszaigazolja a lefoglalt időpontot, tekintettel arra, hogy ezt az időpontot fixen a Felhasználó részére biztosítja, így más Felhasználó nem jogosult ezen idősávban a szolgáltatást igénybe venni.
4.3. Időpont lemondása
A lemondások és az időpont módosítások kizárólag e-mail-ben érvényesek, az info@eventagency.hu e-mail címen, mely lemondást a Szolgáltató visszaigazol és megerősít. Ezt követően van lehetőség újabb időpontot foglalni a Szolgáltatásra.
4.4. A Szolgáltatás fóruma
A személyes vagy online szolgáltatás helye a Szolgáltató és a Felhasználó írásbeli egyeztetése alapján az Időpontfoglalással egyidejűleg kerül véglegesítésre. Az egyeztetett időpontban és online platformon a Felhasználónak szükséges hívást/videóchatet kezdeményezni. Amennyiben a tanácsadás bármely okból megszakad a Szolgáltató telefonon nyújt tanácsadást az egyeztetett időpontban.
Amennyiben a Felhasználó az egyeztetett időpontban nem indít hívást, úgy a 4.4 pontban foglaltak alkalmazandók. Az időpontfoglalással egyidejűleg a Felhasználó az „Időpont lemondás” -ról tájékoztatást kap, melyet írásos visszaigazolással elfogadottnak kell tekinteni.
4.5. Megrendelés visszaigazolása
A Felhasználó által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató késedelem nélkül, visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja Felhasználó részére, legkésőbb 24 órán belül (ajánlati kötöttség ideje) és a tanácsadásról számlát küld vagy személyes találkozót egyeztetnek. A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Felhasználó által megrendelt szolgáltatást vagy terméket és a számlázási adatokat. Amennyiben a Szolgáltató 24 órán belül nem fogadja el a Felhasználó ajánlatát, az ajánlat megszűnik, a szerződés nem jön létre. Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha Szolgáltatótól késedelem nélkül, de legkésőbb 24 órán belül nem kapja meg az általa elküldött megrendelésre vonatkozó visszaigazoló e-mailt.
4.6. A szolgálatás és vagy termék(ek) díjának megfizetése
A Szolgáltató a kiválasztott Szolgáltatás (tanácsadás) díjáról vagy megrendelt termék(ek)ről számlát állít ki. Online tanácsadás esetén előre utalással történik a díj megfizetése, míg személyes találkozó esetén vagy ezt követő szerződéskötés esetén a szolgáltatás díját, a díj megfizetésének módját és határidejét részletesen Felek közötti megbízási szerződés tartalmazza. A számlán szereplő összeget a Felhasználó a Szolgáltató bankszámlájára határidőben köteles teljesíteni, utalással az alábbi számlaszámra:
Jogosult neve: DRM Hungary Kft
Számlavezető Bank: MBH Bank
Számlaszám:
A megrendelést vagy tanácsadási időpontot visszaigazoló e-mail, Szolgáltató részéről a Felhasználó által tett ajánlat elfogadásának minősül, és amely visszaigazolással magánszemély esetében a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete hatálya alá tartozó érvényes és hatályos szerződés jön létre Szolgáltató és Felhasználó között.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
Amennyiben a megrendelés ellenértéke Szolgáltató bankszámlájára nem teljes összegben érkezik meg öt (5) banki napon belül, Szolgáltató ennek tényéről – munkanapokon 10:00 – 17:00 óra között – telefonon és elektronikus úton értesíti a Felhasználót. Szolgáltató a szolgáltatást mindaddig jogosult visszatartani, amíg a szolgáltatás, termék ellenértéke maradéktalanul megérkezik. Amennyiben ezen időszakban következik be esetleges csökkenő árváltozás, úgy a Szolgáltatónak nem áll módjában a különbözetet visszatéríteni.
Részteljesítés esetén, amennyiben a Felhasználóval történt kapcsolatfelvételt követő 48 órán belül a fennálló teljesítési különbözet nem érkezik meg a Szolgáltató számlájára, Szolgáltató ajánlati kötöttsége, továbbá a Felhasználó bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül automatikusan megszűnik. Ebben az esetben a szolgáltatás már megfizetett ellenértéke a Felhasználó által megadott bankszámlára 15 banki napon belül visszautalásra kerül.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a visszautalások teljesítésével felmerülő igazolt költségeit „egyéb adminisztratív szolgáltatás” jogcímen kiállított számla útján Felhasználóra hárítsa, mely jogosultságát a visszautalandó összegből levonással érvényesíti.
4.7. Számla kiállítása
A végszámla a Felhasználó által megadott adatokkal és címre kerül kiállításra a Szolgáltató által a szolgáltatás teljesítésével egyidejűleg, online tanácsadásnál előre utalással, míg szerződéskötés esetén minden esetben az egyedi szerződés rendelkezik a számla kiállításának határidejéről, a fizetés módjáról és határidejéről.
Az ÁFA tv. 175. §-ában foglaltaknak megfelelően és a jelen ÁSZF elfogadásával a Felhasználó beleegyezik, hogy a Szolgáltató a teljesítést követően (tanácsadás) kizárólag elektronikus számlát állítson ki.
Az elektronikus számlát online számlázási szolgáltatást üzemeltető minősített szolgáltató készíti el a Szolgáltató megbízásából, melyet minden Felhasználónak az általa megadott és érvényesített e-mail címére továbbítunk. A számlakészítés során átadott adatokat a számlaszolgáltató harmadik fél részére nem adja tovább, és azt megőrzi a vonatkozó jogszabályokban meghatározott időtartamig. Szolgáltató által kiállított elektronikus számla egy adóigazgatási azonosításra alkalmas, az ÁFA tv. és egyéb jogszabályok által szabályozott elektronikus úton kibocsátott számviteli bizonylat.
Az e pontban foglaltak kizárólag a természetes személyekre vonatkoznak, aki szolgáltatást igénybe vesz, terméket vásárol. (fogyasztó).
(1) Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználót, mint természetes személy fogyasztót, hogy a (2) bekezdésben szereplő határidőn belül, ha a Szolgáltató a teljesítést még nem kezdte meg indokolás nélküli elállási jog illeti meg a fogyasztót.
Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a fogyasztó kifejezett kérésére a vállalkozó 14 napon belül megkezdi, azaz a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót az alábbiakban meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
(4) * Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
5.1. Elállási jog alóli kivételek
Abban az esetben, ha a Felhasználó kifejezett beleegyezésével (időpontfoglalás) a szolgáltatást előbb veszi igénybe, vagyis a szolgáltatás (tanácsadást) előbb történik meg, tehát a szolgáltatásra pl. a fenti 14 napon belül foglalt időpontot és a tanácsadás megtörténik, a szolgáltatás teljesítését követően a Felhasználó a felmondási jogát elveszíti, azaz nem élhet a fogyasztókat megillető 14 napon belüli indokolás nélküli elállási, illetve felmondási jogával. A Felhasználó, mint fogyasztó tudomásul veszi, hogy ezesetben a szolgálatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti a Korm.r. 29. § (1) bek. a) pontja alapján.
5.2. Elállási jog gyakorlásának menete
Ha a Fogyasztó (kizárólag magánszemély) elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni Szolgáltató részére (postai úton, vagy elektronikus úton küldött levél útján; nyilatkozatminta letölthető a mindenkor hatályos Kormányrendelet https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor 2. számú mellékletének kitöltésével és az info@eventagency.hu e-mail címre szükséges eljuttatni.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Postai úton történő jelzés alkalmával az elállási nyilatkozatot tartalmazó küldemény igazolható módon, ajánlott levélként való postára adásának dátumát, e-mail-ben történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mail üzenetben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Fogyasztó elállása esetén a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 15 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást.
Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten hozzájárulását adja, és e visszatérítési mód alkalmazásából Szolgáltatót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Szolgáltató ügyfélszolgálata felé írásban jelzett pénz-visszafizetési igény (túlfizetés, megrendelés törlése, téves összeg átutalása stb.) teljesítésének minimális ideje az igény beérkezését követő 15 banki nap.
6.1 Kártérítési igény hibás teljesítés esetén
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben (ÁSZF és/vagy egyedileg megtárgyalt szerződés) vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. A szavatossági igényről a Szolgáltató jegyzőkönyvet köteles felvenni, melynek másolatát a fogyasztónak megküldi.
Szavatossági igények a fogyasztó részéről:
A kijavítást, kicserélést a Szolgáltató 15 napon belül elvégzi.
A Szolgáltató köteles megtéríteni a Felhasználónak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítését kimenti.
A hibás teljesítéssel a termékben vagy csomagolásban bekövetkezett károk megtérítését a Felhasználó akkor követelheti, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény fogyasztói szerződés (természetes személy felhasználó) esetén a Felhasználó a szolgáltatás nyújtásától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Nem fogyasztói szerződés esetén Felhasználó a szolgáltatás nyújtásától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A jogosult kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha kártérítési igénye elévült.
A Szolgáltató a kártérítés mértékét az adott szolgáltatás értékének erejéig korlátozza.
7.1. Panaszkezelés rendje
Szolgáltató célja, hogy a Felhasználó teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Ettől eltérő teljesítés esetén a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait Felhasználó a Szolgáltató e-mail címén, az info@eventagency.hu címre terjesztheti elő.
Ha Szolgáltató a szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a Felhasználó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a Felhasználó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A felvett jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a Felhasználó rendelkezésére kell bocsátani.
Az írásbeli panaszt Szolgáltató annak beérkezését követően 30 napon belül köteles érdemben írásban megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Amennyiben a Szolgáltató a Felhasználó panaszát elutasítja, az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a Felhasználót. Szolgáltató a panaszt elutasító álláspontját indokolni köteles.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról írásban (e-mail vagy postai küldemény útján) tájékoztatja a Felhasználót. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát Szolgáltató 3 (három) évig megőrzi és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja. A Szolgáltató a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján jár el.
7.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Szolgáltató és Felhasználó törekednek arra, hogy esetleges vitás ügyeiket békés úton rendezzék.
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a következő jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:
7.2.1. Fogyasztóvédelmi Hatóság
Amennyiben a Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben első fokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu/
7.2.2. Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége, a Fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület:
A Budapesti Békéltető Testület székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31
Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
7.2.3. Bírósági eljárás kezdeményezése
Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében. Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletszabályai az irányadóak.
7.2.4. Online vitarendezési platform
A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot, így lehetősége nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáit ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást.
A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében (ide kattintva), ezt követően Fogyasztó a bejelentkezés után megnyíló felületen nyújthatja be panaszát az online honlapon keresztül.
Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
8.1. Az Általános Szerződési Feltételek módosítása
Szolgáltató jogosult a jelen Általános Szerződési Feltételeket – Felhasználóknak a Weboldal információs felületén történő előzetes tájékoztatása mellett – egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépés időpontját követően a Weboldal első használata alkalmával válnak hatályossá Felhasználóval szemben, Szolgáltató azokat a módosítást követően leadott rendelések vonatkozásában alkalmazza.
8.2. Érvényesség
Amennyiben jelen ÁSZF bármely rendelkezése részben vagy egészben érvényét veszti, a rendelkezés érvénytelensége az egész ÁSZF érvényességét nem érinti, a szerződés, illetve annak többi része változatlan tartalommal továbbra is kötelezően érvényben marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024. március 01.
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta fogyasztó esetében
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: *
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja (megrendelés visszaigazolása): *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén):
Kelt: Budapest, 2024. ……………